מחפשים מעצבים ואנשי קריאייטיב?
תתחילו מלדבר בשפה שלהם
גיוס מעצבים, אנשי תוכן ואנשי קריאייטיב: מדריך מעשי למעסיקים ואיך עושים את זה נכון
מאת: גלי מאירי, מייסדת ובעלת אתר תעשיה – פלטפורמת הדרושים לאנשי תוכן, קריאייטיב ודיגיטל
אם אתם מחפשים מעצבים או מעצבות, עורכי תוכן, קופירייטרים, עורכת וידאו או איש סושיאל, כדאי שתכירו לעומק את האנשים שאתם מנסים לגייס. גיוס אנשי קריאייטיב הוא אתגר מסוג אחר: מדובר בקהילה עם צרכים ייחודיים, רגישות מקצועית גבוהה ודרך חשיבה שונה.
כדי להגיע אליהם וגם לרתום אותם, אתם צריכים תהליך גיוס שמותאם לא רק לכישורים, אלא גם לאופי.
הנה השלבים שכל מעסיק צריך לעבור כדי לגייס נכון אנשי קריאייטיב:
שלב ראשון: איתור ומשיכת מועמדים: תבואו למקומות הנכונים
אנשי קריאייטיב חיים בקהילות שלהם, לא בלוחות דרושים כלליים. כדי להגיע אליהם, כדאי להשקיע בנוכחות במקומות שבהם הם כבר נמצאים:
במהלך הלימודים:
– השתתפות בתערוכות בוגרים
– קשר עם מוסדות לימוד רלוונטיים
– חסויות לאירועי סטודנטים
– יצירת מערכות יחסים ארוכות טווח עם קהילת הסטודנטים
בניית מותג מעסיק אמיתי:
– פרסום העבודות של צוות הקריאייטיב שלכם החוצה
– פרגון פומבי ליוצרים שכבר אצלכם
– ארגון מיטאפים וכנסים מקצועיים
– שיתוף תכנים מקצועיים ויצירתיים ברשת
פרסום מודעת דרושים באתר תעשיה מחבר אתכם ישר לקהל הזה – במקום שהם כבר חיים בו ומרגישים בו שייכות.
כתיבת מודעת הדרושים – בשפה של קהילת הקריאייטיב
כמו שאתם לא מדברים קוד עם קופירייטר, אל תכתבו מודעת דרושים גנרית למעצב/ת גרפי.
כך תכתבו מודעה שמדברת לקהל הזה באמת:
❌אל תדרשו דברים מיותרים – "אנגלית ברמה גבוהה" או "תואר שני" אם אין בכך צורך אמיתי
✅ כן תפרטו מה החברה מציעה לעובד (ולא רק מה היא דורשת)
✅ השקיעו בעיצוב המודעה – זה כן משנה! (ואפשרי במסלולים המשודרגים בתעשיה)
✅ שימו דגש על התנאים הנוספים שאתם מציעים: עבודה מהבית, שעות גמישות, סביבת עבודה מותאמת, סוגי המחשבים והתוכנות וכו'
✅ דברו בשפה קרובה, אישית, קונקרטית – בלי קלישאות של HR (סליחה)
שלב המיון – יותר מתיק עבודות
בדיקת תיק עבודות היא רק חלק מהתמונה. הנה מה שחשוב לבדוק בתהליך מיון:
- תיק עבודות:
- איכות הביצוע והתאמה לשפה המותגית
- הבנה איזה חלק בפרויקט היה באמת באחריות המועמד
- התאמה סגנונית וסגנון חשיבה
- ראיונות:
- כיצד המועמד מתמודד עם ביקורת יצירתית ואישית?
- מה היחסים עם לקוחות/צוות?
- יכולת לעבוד תחת לחץ?
- תשוקה לתחום או רק ניסיון?
- משימות בית:
- הימנעו ממשימות ארוכות או מעייפות מדי
- הגדירו היטב למה המטרה, מה מצופה ומה הדד-ליין
- התחשבו בזה שמדובר באנשים רגישים, עם עומס ופרויקטים נוספים
התאמה תרבותית – לא פחות חשובה מכישרון
אנשי קריאייטיב זקוקים לסביבה תומכת – טכנולוגית ותרבותית. הם רגילים לחשוב מחוץ לקופסה, מתקשים לעיתים בגבולות נוקשים, ומחפשים מקום שיאפשר להם גם להביא את עצמם.
אל תנסו לנהל אותם כמו מנהל פרויקט טכני. כן תנסו:
- להבין את אופי העבודה שלהם
- להציע תפקידים עם גמישות בהגדרות ובציפיות
- להיות פתוחים להעסקה היברידית או פרילנס
מאמר זה נכתב בשיתוף עם גלי מאירי, מייסדת אתר תעשיה.קום:
אתר תעשיה הוא לא רק לוח דרושים. הוא בית לקהילת הקריאייטיב הישראלית ופלטפורמת הדרושים והקהילה המקצועית של עולם הקריאייטיב, התוכן והדיגיטל בישראל עם יותר מ-140,000 חברים מכל תחומי התוכן והמדיה.
באתר תמצאו מועמדים עם תיקי עבודות, חשיפה לקהל ממוקד וכלים שיסייעו לגייס נכון. אם תדעו לדבר נכון לקהל הזה – תגלו כישרונות שעד היום פשוט לא ראו את המודעות שלכם.
לפרסום מודעת דרושים בקריאייטיב, תוכן ודיגיטל
היכנסו עכשיו לאתר:
👉 www.taasiya.co.il
📩 לייעוץ אישי או שאלה:
gali@taasiya.co.il