המדריך המלא לגיוס מעצבים, אנשי תוכן ואנשי קריאייטיב

מערכת גיוס Civi
המדריך המלא לגיוס מעצבים, אנשי תוכן ואנשי קריאייטיב

מחפשים מעצבים ואנשי קריאייטיב?

תתחילו מלדבר בשפה שלהם

גיוס מעצבים, אנשי תוכן ואנשי קריאייטיב: מדריך מעשי למעסיקים ואיך עושים את זה נכון

מאת: גלי מאירי, מייסדת ובעלת אתר תעשיה – פלטפורמת הדרושים לאנשי תוכן, קריאייטיב ודיגיטל

אם אתם מחפשים מעצבים או מעצבות, עורכי תוכן, קופירייטרים, עורכת וידאו או איש סושיאל, כדאי שתכירו לעומק את האנשים שאתם מנסים לגייס. גיוס אנשי קריאייטיב הוא אתגר מסוג אחר: מדובר בקהילה עם צרכים ייחודיים, רגישות מקצועית גבוהה ודרך חשיבה שונה.

כדי להגיע אליהם וגם לרתום אותם, אתם צריכים תהליך גיוס שמותאם לא רק לכישורים, אלא גם לאופי.

הנה השלבים שכל מעסיק צריך לעבור כדי לגייס נכון אנשי קריאייטיב:

 

שלב ראשון: איתור ומשיכת מועמדים:  תבואו למקומות הנכונים

אנשי קריאייטיב חיים בקהילות שלהם, לא בלוחות דרושים כלליים. כדי להגיע אליהם, כדאי להשקיע בנוכחות במקומות שבהם הם כבר נמצאים:

במהלך הלימודים:
– השתתפות בתערוכות בוגרים
– קשר עם מוסדות לימוד רלוונטיים
– חסויות לאירועי סטודנטים
– יצירת מערכות יחסים ארוכות טווח עם קהילת הסטודנטים

בניית מותג מעסיק אמיתי:
– פרסום העבודות של צוות הקריאייטיב שלכם החוצה
– פרגון פומבי ליוצרים שכבר אצלכם
– ארגון מיטאפים וכנסים מקצועיים
– שיתוף תכנים מקצועיים ויצירתיים ברשת

פרסום מודעת דרושים באתר תעשיה מחבר אתכם ישר לקהל הזה – במקום שהם כבר חיים בו ומרגישים בו שייכות.

כתיבת מודעת הדרושים – בשפה של קהילת הקריאייטיב

כמו שאתם לא מדברים קוד עם קופירייטר, אל תכתבו מודעת דרושים גנרית למעצב/ת גרפי.

כך תכתבו מודעה שמדברת לקהל הזה באמת:

❌אל תדרשו דברים מיותרים –  "אנגלית ברמה גבוהה" או "תואר שני" אם אין בכך צורך אמיתי

✅ כן תפרטו מה החברה מציעה לעובד (ולא רק מה היא דורשת)

✅ השקיעו בעיצוב המודעה – זה כן משנה! (ואפשרי במסלולים המשודרגים בתעשיה)

✅ שימו דגש על התנאים הנוספים שאתם מציעים: עבודה מהבית, שעות גמישות, סביבת עבודה מותאמת, סוגי המחשבים והתוכנות וכו'

✅ דברו בשפה קרובה, אישית, קונקרטית – בלי קלישאות של HR (סליחה)

שלב המיון – יותר מתיק עבודות

בדיקת תיק עבודות היא רק חלק מהתמונה. הנה מה שחשוב לבדוק בתהליך מיון:

  1. תיק עבודות:
    • איכות הביצוע והתאמה לשפה המותגית
    • הבנה איזה חלק בפרויקט היה באמת באחריות המועמד
    • התאמה סגנונית וסגנון חשיבה
  2. ראיונות:
    • כיצד המועמד מתמודד עם ביקורת יצירתית ואישית?
    • מה היחסים עם לקוחות/צוות?
    • יכולת לעבוד תחת לחץ?
    • תשוקה לתחום או רק ניסיון?
  3. משימות בית:
    • הימנעו ממשימות ארוכות או מעייפות מדי
    • הגדירו היטב למה המטרה, מה מצופה ומה הדד-ליין
    • התחשבו בזה שמדובר באנשים רגישים, עם עומס ופרויקטים נוספים

התאמה תרבותית – לא פחות חשובה מכישרון

אנשי קריאייטיב זקוקים לסביבה תומכת – טכנולוגית ותרבותית. הם רגילים לחשוב מחוץ לקופסה, מתקשים לעיתים בגבולות נוקשים, ומחפשים מקום שיאפשר להם גם להביא את עצמם.

אל תנסו לנהל אותם כמו מנהל פרויקט טכני. כן תנסו:

  • להבין את אופי העבודה שלהם
  • להציע תפקידים עם גמישות בהגדרות ובציפיות
  • להיות פתוחים להעסקה היברידית או פרילנס

מאמר זה נכתב בשיתוף עם גלי מאירי, מייסדת אתר תעשיה.קום:

אתר תעשיה הוא לא רק לוח דרושים. הוא בית לקהילת הקריאייטיב הישראלית ופלטפורמת הדרושים והקהילה המקצועית של עולם הקריאייטיב, התוכן והדיגיטל בישראל עם יותר מ-140,000 חברים מכל תחומי התוכן והמדיה.

באתר תמצאו מועמדים עם תיקי עבודות, חשיפה לקהל ממוקד וכלים שיסייעו לגייס נכון. אם תדעו לדבר נכון לקהל הזה – תגלו כישרונות שעד היום פשוט לא ראו את המודעות שלכם.

לפרסום מודעת דרושים בקריאייטיב, תוכן ודיגיטל
היכנסו עכשיו לאתר:
👉 www.taasiya.co.il

📩 לייעוץ אישי או שאלה:
gali@taasiya.co.il

 

אהבתם? שתפו

מערכת גיוס עובדים בקליק!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים

פודקאסט "מגייסים השראה" – אמיל רוזנבלט מדבר על הד האנטינג בעולם משתנה

פודקאסט "מגייסים השראה" – שי בכור מארח את אמיל רוזנבלט לשיחה על הד האנטינג
פודקאסט, הד האנטינג, מגייסים השראה,

Civi ב-TheMarker – הצצה בלעדית לשוק הגיוס בימי משבר

איך לכתוב מודעת דרושים מנצחת? איך לשווק משרה כדי לקבל יותר פניות מועמדים? המדריך ליצירת מודעות דרושים לדוגמא כאן.
טיפים לגיוס עובדים
שי בכור מארח את עידן טפירו מHRplus

פודקאסט "מגייסים השראה" – עידן טפירו על פיתוח חוסן ארגוני בעת מלחמה

פודקאסט "מגייסים השראה" – שי בכור מארח את עידן טפירו מHRplus על פיתוח חוסן ארגוני בעת מלחמה
פודקאסט, מלחמה, מגייסים השראה,

המדריך המלא לגיוס מעצבים, אנשי תוכן ואנשי קריאייטיב

גיוס מעצבים, אנשי תוכן ואנשי קריאייטיב: מדריך מעשי למעסיקים ואיך עושים את זה נכון
גיוס, מעצבים, אנשי תוכן, קראייטיב
מיתוג מעסיק

מיתוג מעסיק בשלבי הגיוס

ארגונים שמובילים בגיוס יודעים שמיתוג מעסיק הוא לא רק סיסמה, הוא כלי קריטי לגיוס עובדים מצוינים. כל הפרטים במדריך מיתוג מעסיק שלנו
10 כלים לגיוס אפקטיבי

כלים פרקטיים לעמידה ביעדי הגיוס והפחתת העומס בעבודה

איך משיגים את יעדי הגיוס בקלות וביעילות? איך מפחיתים את העומס בעבודה בלי לפגוע באיכות? 10 כלים פרקטיים לגיוס אפקטיבי.

תיאום הדגמה חינם

אם הגעת לכאן, כנראה שמעניין אותך להתקדם לדור הבא של מערכות גיוס עובדים. צוות מערכת גיוס עובדים Civi ישמח מאוד להכיר אותך ולהתאים עבורך פתרון מושלם.
ניתן להשאיר פרטים כאן:
מערכת גיוס עובדים Civi יצירת קשר